Pilad

Pilad

Poetija je osnovno sredstvo sporazumijevanja u Pasolinijevom Piladu. Režijska misao slijedi Pasolinijevu preporuku o novom kazalištu 'koje nije ni akademsko ni avangardističko'. Predstava pripada pasolinijevskom 'teatru riječ', ali ne slijedi tradiciju hrvatskog literarnog društva.

Naglasak je na ŠTO, a ne KAKO se govori. Pilad se referira na kazalište atenske demokracije ignorirajući građansko kazalište rituala. Osnovna misao je čuti tekst. Čuti postaje važnije od vidjeti. Doći do ideje, a ne do slika. Ideje o Pasolinijevom Piladu nadvisuju događaje, ali ideje nisu predstavljive. ('puisque le reel est irrepresentable…parlons-en' - Duras.)

Struktura predstave nije naturalistička, poput grčkog teatra slijedi minimaliziranje scenske akcije. Slijedi da glumci predstavljaju ideje, a ne karaktere. Teme Pilada grupirane su po retoričkoj kvaliteti. Predstava razvija dva tipa prizora, poetske i debatne. Prvi pripadaju pasolinijevskom svijetu sna, drugi svijetu realnosti. Podjela uloga (ili ideja) zasnovana je na pasolinijevskim dualitetima, a koreografska struktura predstave slijedi osobne dispozicije izvođača (pokret je apstraktan, rijetko narativan). Pasolinijeva riječ u isto vrijeme je tijelo. Tijelo nosi autonoman jezik, drukčiji od onog što nas ga društvo obično uči koristiti. Važna tema, vezana uz koreografiju predstave je seksualnost. Muški i ženski svijet postavljeni su antagonistički (tema se razvija u monologu Žene koja osuđuje muško prijateljstvo, Zbor koji sudi prijateljstvu Oresta I Pilada predstavlja Žena). Drugi važan oblik erotizma kod Pasolinija, poput opsesije, je masturbacija, vezana s idejom grijeha i smrti. Proletarijat kao erotska fantazma izbija u trećoj epizodi.

Forma predstave bliska je suvremenom apstraktnom teatru (Wilson, Grueber, Duras) po tome što govornici poezije u isto vrijeme izvršavaju scensku akciju.

Redatelj
Skladatelj
Koreografkinja
Scenograf
Kostimografkinja
Asistentica koreografkinje
Asistentice sceneografa
Dizajn svjetla
Zvučna slika
Ivica Buljan
Mitja Vrhovnik - Smrekar
Mare Sesardić
Robert Somek
Ivana Popović
Petra Senjanović-Novosel
Ksenija Jurinec
Miljenko Bengez
Branko Vodeničar
  • Actors
  • Ana Karić, Robert Waltl, Senka Bulić, Dragan Despot, Nataša Dorčić, Zoran Prodanović-Prlja, Radovan Ruždjak, Petra Senjanović-Novosel, Dunja Vejzović, Gudački trio: Tatjana Bešić, Hrvoje i Davor Philips
Back to home page

Culture

With the support of the Culture
programme of the European Union.

© Copyright Ivica Buljan 2014. All rights reserved. Development Endora

This project has been funded with support from the European Commission. This website reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.